Akce je popis něčeho co ovlivňuje příběh hrdiny nebo družiny. Každý popis akce by měl být opravdu popsaný košatě a květnatě. Tak aby se při ní pobavili i ostatní. Nebojte se si nějaké akce vytvořit dopředu. U kouzelníka to bude zaříkávání a gesta a válečník různé finty. Nejlepší inspirací jsou knížky nebo filmy. Já sám jsem se několikrát inspiroval Eragonem. Jsou zde krásně popsány kouzla, hlavně ze strany hlavního hrdiny a jeho pocitů.
Na jaké akce můžeme v DrD narazit? Je to jednoduché jsou celkem tři. Výzva, Zkouška a Střet.
Výzva je akce která vyplyne ze situace a já ji nejsem chchopen nijak ovlivnit. Zkouška je zase akce při které používám své schopnosti či spoléhám na něco co ovlivnit mohu. No a Střed je akce ve které mi někdo chce proti akcí zabránit.
U všech těchto akcí kromě akce střet si házím dvěma kostkama a součet musí být roven nebo vyšší devíti. U Zkoušky si započítávám úroven dané dovednosti, kterou používám. Střet vyhrává ten kdo má nejvyšší číslo na hodu dvou kostek.
U jakékoliv akce si dávejte pozor do jaké míry této činnosti věříte. Může se stát, obzvláště u Střetu, že akci blbě popíšete, nebo nevíte jak přesně by šla daná činnost provést a někdo jiný se toho chytne. Pokud se do takové situace dostanete, snažte se ji vyřešit co nejvíce v klidu. Hádky zbytečně kazí dojem ze hry a pravidla dávají až moc velkou volnost a hlavně dává za pravdu všem!